Optimizacija spletnih strani poteka po točno določenih korakih. Med začetnimi sta analiza in pregled dotične spletne strani na enak način, kot bi jo pregledal iskalnik, kot je Google. Skupaj s stranko se nato določi ključne besede, na katere se bo prikazovala vaša spletna stran v Googlu. Naslednji pomemben korak je onsite optimizacija spletnih strani. Pri tem se spletno stran priredi z različnih zornih kotov na način, da postanejo njene vsebine prilagojene iskalnikom in da jim dobesedno prikažejo, čemu je stran namenjena. Samo slike in teksti ne zadostujejo, da bi Google prepoznal, kaj je namen spletne strani.
Optimizacija spletne strani se nato nadaljuje kot offsite optimizacija, pri kateri strokovnjaki pridobivajo povezave s spletnih strani, povezanih z dejavnostjo, s katero se ukvarja vaša spletna stran ali spletna trgovina. Stran tako ni več ena od novih in ničvrednih strani na zastonjski splošni platformi – v očeh strica Googla tedaj postane močna in avtoritativna. Strokovnjaki za SEO v tej fazo ustvarjajo povezave, večinoma v obliki SEO člankov, ki so objavljeni tako na domačem omrežju strani kot na straneh v tujini. Čim bolj kot bodo raznolike vhodne povezave, bolj uspešna bo offsite optimizacija spletnih strani.
Tretja faza optimizacije spletnih strani zajema vzdrževanje vaše pozicije. Pravzaprav gre za nadaljevanje offsite optimizacije v veliko manjšem obsegu, kot se je to vršilo v drugi fazi. Mnoge zanima, koliko jih bo stala optimizacija spletne strani. Točen cenik, ki bi bil fiksen, ne obstaja. Čisto vsaka spletna stran je zgodba zase, ima lastno zgodovino, vsebine in konkurenco. Vsemu temu je prilagojena cena optimizacije spletne strani. Tudi, če imate na voljo le omejena sredstva, lahko ta denar kar najbolje izkoristite, če se odločite za sodelovanje s podjetjem, ki vam bo znalo primerno svetovati, kako bi bilo ta denar kar najbolj smotrno porabiti. Na daljši rok pa bo treba v SEO optimizacijo vložiti več denarja.